ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Saturday, January 29, 2011

memOri untuk Ayah..~~

asSalamualaikUm...
currently, i'm not sooooo in the mOod of writtIng.. yet still I feel like I wanna pOSt something tonite (just for You guys... )  huRRrrrmmmm...
for this entry... i just wanna let you knOw i'm longinG for My daD! miSs him so Much! huhuuhhuu....
he is a mix, siamEse + malay = handsOme.. ngee~~~
i LoVe him Soo Much...!! ,<3 <3 <3.....  ayah PendIam orangnyer.. taPi once die bErcakap peh leh Selit humoUr agi taw.. hehe ayaH tegaSS, tapi teGAsnya boleH 'neGotiable'..  hehhe that'S why i like Him... not only like, Love him Soo Much instead! kaLo ayah cAkap A, A la keputUsan die... no Other Options.. tp Aku ni, the one and only perSon lam famili aku yang dares to 'neGotiate' gn ayah.. (in other word, stubbOrn maybe?? hehahhah) anak ayah kan... biasela..  =)
kaLo aku nak B, tapi ayah kate A, selagi tula aku akAn usAha sampaI aYAh KAte B... suSah KOt nk Pujuk ayAh! ade sAtu kes ni, time tu aku forM 2.. aku dapAt ler offer tuk Wakil KElantAn g WilderNess MAlaysia KAt LAngkawi..(sorang laki sorang pompUAn..) Biler gthu AyaH, aYAh kate NO!  You can't GoO! (eh tipu la kalo ayah ckp English..., kalian translate ler lam dialek klate yer? hee~~) sediH kot.. wa~~  time form 3, aKu mintaK PerMission ayah tuk nak G HikiNg GUNung TAHan.... suDah di duGA jawaPANnyA pOn same JuGak gn kes yang lAngkawi tu..  NO, No, NO! (manela ayah nk bg keiziNAn , dah la aku peserta terMUda nk JOIn HIking tu.. and paRticipant yang peremPuan 3 ketul jer kot.. mahu nyer ayaH tak risAu.. huhu) even nak pursue Study kat UK ni pon ayah said: taK payAH la JAuh2 lOng..(ayAh risau kat Anak BONGsu diela tu kan kalo blajar jauh2.. bongsu ke aku?? hheeh whatever.. ngee~~~ ayAh sayang Along upernyer.. 
Along pon sayang Ayah sgt2!)
eh.. kaLIan JAngan ingat aku TAk pergi  lak TAu! semua evenTS tu aku perGi! hehe...
daH memAng jenis aku, kaLo aku nak MEnde Tu aku Akan USaha saMPAi dapaT... cm2 ner Pon aku kene daPAt... (this is nothing to do with MAterials.. it's all abOut Achievement, ok?? my perSonal achievement..)
siAng mAlam pagi peTAng aKU pUjuk AYAh...
ditambah lak DOA yang tak pUtus2 Agar AllaH bukAk kan HAti AYah tuk BAgi keIzinAn kaT Aku.. disertAi deNgan sokongan paDu dari MAk.. hooh0ho0hho..  seyyEss emang membara2, berKobar2 determination  aKu time tu dek kerAna sokongan pAdu seorang Ibu..... 
kan aku dah ckap ayaH boleh dinegotiate..Soo, Las2 aYah iZinkan juGak akU perGi.. meH aku bagi tipS nak nk puJUK Ayah kat Kalian.. (Ngee~~ bajet pAndaila KonON.. haha) 
the MOSt SweeT couPLe in THe WOrld... 
FirSt kalian kena ler ckap leklop kenape kaliaN nak pergi or Why YOu wanNa do THAt... KAlian BAgila HUjaH2 YAng mantap and MAmpu meNunjukkan KAlian Matang (walaupON hakikatnyer Tak mAtang.. hehehe.. impressiOn tu penting kot..) kalIAn kene YAkinkan Ayah kalian YAng kalian MAMPU! and KEne Ade DEterminatIon.. trY banyAk kali.. (sampai jenuh dAh Ayah nak ckp NO, then biler ayaH dah jenuH nk UlanG mende yang Same pOtensi ayaH nk ckp YESSSsSs tu TInGGI KOT eheh) conFirm AyAh kalian pOn akan Bagi koT kaLo kaliAn sendiri Yang tunjukkan KAilan BErSungguH2 tuK wat menDe tu..... Ayah mane yang TAk NAK tGOK anak DIe GUMBIRA, RIANG CERia...?? So0o0...  LOVE YOUR dAd...!!! (mak Pon kene SyanG ugak Auw.. ngee~~)

1 comment:

  1. comel!
    entry ni ya ayein bkn ayein comel!:p

    _hAnA_

    ReplyDelete

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~