ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Wednesday, January 19, 2011

hobby mobby~~

Assalamualaikum kalian...
emmm nak thu tak pe aku wat sepanjang2 minggu ni.. Ops tak smpai semiggu pon hehee.. 2/3 hari ni..
kalo kalian taknak thu takpe... aku nk cerite gak.. ngee~~ kejam kan? haha
dek kerana ketiadaAn kerja (perasan takder kerja, padahal belambak jer.. hahaha)
aku lalu mengisi mase2 terluang gn hobi2 ku itu...
sungguH sserOnok tak terkira! betul.. tak tipu pon...
meh aku describe kat korang cmner prasaan aku...
tp ader syarat n tatacara lu.
first, kalian kene mempunyai IMAgiNAsi yang tingGi..
second, kalian kene senyum 3kali...
senyum seindah nasik goREng  koreA!
separuh ke kanan, separuh ke kiri pastu last sekali senyum selebar2nye senyum ok?
third baca bismillah....
then baru leh start baca yang kat bawah ni tau.... =)
cube kalian bayangkan, kalian dah lame tk makan nasik air, pastu tibe2 semalam ader org pi hantar kat umah kalian... hah! seronokkn?? cm tu gak la aku ase.. hehhe tu jer...
(ahahhaa oppSS sabar2.. jgn marah2 yer.. nggeee~~~
here, I enclosed you the list of my HOBBIES... not just hobby but HOBBBIEEEES ok?
  1. membaca buku n other ilmiah info..... (mencari mutiara didasar hati / jangan bersedih / blog Angel pakai Gucci and etc..)  ----->   banyak termenung dari membaca yer.. hehehe
  2. memAsak package dengan MAKAn sekali..... (walaupon tk sedap, n tak reti.. main hentam  ajer... =0 uiikks cm ner nk kuruih ni ayein???  TETTTT.... maaf tiader jawapan.. hahahha)
  3. layan tom and jerrY, Anak2 siDek and yang best sekali aku layan keluangman kat YouTUbe.. (jatoh cinta sudah gn boRhan tu.. tiungman pon coMel kan?)
  4. meLukis... (eRRr.. pandai ke aku?? tangan pon cm kaYu.. 
  5. kerassS jer ader hati nk melUkis? tp kalo conteng monteng aku PRO gilerrSs.. heheh )
  6. jadik INterior Designer tuk bilik SendIri.. hehhe - yang best HOUSeMAte yang rajin meMbaNTu ku mengangkat n menolak peraBot2 tu.. creDit to Ecah and UMMi! yeah! diearg sangat GAGAH perKASa.
  7. BOraK2 IMAn ngAn HouseMAte.. tajuk PaliNg haNGat sudah semesti nya sal BAITUL MUSliM.., caLOn SuAmi..bla2,bla, bla... yang pentIM selalu toPik KAWEN.. hhahsahhahhaah (perhatian yer kalian. topik ni bukan sajer digemari OLEh penghuni umah 32 tapi juGAk penghuni umah 20.. Hehehe.. kan2?) soAlan panas yang selalu aku dapat nk tak KAwin GN SEpupu..  takpon sudi tak anda BERMADU?? Apekah??? terkedu aku diwatnyer dgn soalan2 itu... huhu 
  8. hah... last kali.. cube teke..  err tk thu?? ler.. isy!! ape lagi kalian. suke BERBLOGGING kat sini berjam2 tanpa henti.. ngeeeE~~~ (isy ayein2,,, takder kerje tol! teruk nau hang ni... )
hah.. ckap sal masak yang tersenarai kat tempat kedua tu aku ader cerita nk sher gn kalian.. 
nk tahu tak per? ehhehe.. mesti korang terkejut.. seYYEss... hahahaee.. 
so, better kalian tarik nafas dalam2 lu k? ready?? n GOOOO!!
aku and hOUsemateS wat ROTI CANAI! hoho..
 roti canai pertaMA kami kat UK! bertungkus lumus kami berusaha tadi... (nak makan punyer pasal kan..)
aku ngan ecah department roti.. NIk gn Ummi department gulaI..
bahagian dough semua tu aku gn ecah lepas begitu jugak yang bab GULAi menggulai ni..
tapi biler part nk teBAR mENeBAr roti yang BELUm diCAnai tu perGGGH.. FAIL! diulangi FAIL.. hahahah
macam2 gaya teBAran ader.. cm spIDErman ader.. GAya SIDAi baju POn ader.. gaYA dikir BArat pon BOleh kalian liHAt jika kalian amaTi gn teLIti.. hahaha..
hahhaHAHa.. 
terKOyak, BErlUbaNG, Senget.. semua pattern ader... (bagi kaMI itu SEni.. hahhaa.. kaMI baNGga dengan HAsil kerja KAmi..hehehe)
nah kat sini.. aku selitkan ROTI yang tak cukup sifat CAnai nya yer.. 
buat TAtapan KAlian.. hehhee














waLAubagaIMana ruPE itu rOTI kamI teTAp mampu MENghaBISkannya seHIngga ke kePIngaN terakHir,, hehee 
and kaMI sgt Enjoy....
THANkSSsss HOusemates:
X0xo0o0 to AisYah, UMMi,, and NIcK!
gambar sesuke hati..


say nothing please! =)


3 comments:

  1. alhamdulillah!
    byk hobby yein!
    aku tk de hobby neyyyyyy!
    nyum nyumm roti canai!
    apsal tk pos sket ke house 20?
    and apekah?
    house 20 suke ckp pasal kawen juga?
    waaaaaaaaaaaaaaaa~
    segan segannnn~

    ReplyDelete
  2. hahhaa... nad gn hana ku sayang... emang niat nak pi antar.. tapi memandang kan roti2 itu tak cukup sifat, membuatkan kami keseganan gilerSSs.. hehhe 6ti percubaan kedua kite tebar same2 yer? wah mesti havoc gilerss bile house 20+house 32 bergabung.. hehehe =)

    ReplyDelete
  3. ahhh.. wlopn mcm mne cara tebaran..
    tetap singgah di perut kita.. kn..?wakakaka

    ReplyDelete

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~