ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Wednesday, June 29, 2011

merEka itu dugaan buatku

hey you guys!! (taksuke budak2 laki kat skolah tu!! errrghhh!! waaghhhh!!) why don't you just let me off! tkpuas2 lagik ke korang wat spekulasi time kat sekolah dulu smpai skrng masih lagik nk wat spekulasi liar gn laki tu! ape korang nak sebenarnyer ni.. tolongla, mende tu dh 4 thun blaku.. time kt skolah dulu, korang macam2 wat, korang pandai2 jer ckp bukan2 sal aku gn mamat yang enth dri mane wujud tu! aku diam jer, walaupon lam hati Allah jer thu.. aku wat derk, wat dunno tp tk bermakna aku suke layan kerenah korang yang menyakitkan hati tu!! waaa... aku rase cm nk karate satu2 korang semua!! tgok.. tibe2 aku dh tnsion.. sampai ati korang! main sedap jer buh name panggilan pelik2 kat aku.. suke hati korang jer ckap aku ni SUKA kat mamat tu! eh tolongla.. sikit pon aku tk heran, aku kenal pon tak mamat tu sapa! tibe2 leh korang ckp AKU yang usha mamt tu?? buang tabiat ke pe ni?? korangni.. erh! aku ase nk lesing2 jer, nk fire2 cm ultramen fire alient2 yng serang bumi tu. aish.. nasib, aku leh tahankan diri duk senyap, tebalkan muke lalui hari2 skolah tu.. Alhmdulillah jugak, Allah bg kekuatan kat aku.. kalo tak, mahuknyer aku gi serang korang2 tu,.. aku bukan takbiase serang2 orng ni.. hoh0ho0.. wahaha.. alhmdulillah syukur, sbb keWarasan aku  masih lagik ade. boleh lgik fikir mane baik, mane buruk.. agipon klo aku layan korang, aku pon same tak 'CERDIK" la kiranyer..
mak kate.. 'sabarla, biarla orng buat kite, jgn kite buat orang..jgn layan, wat tkthu jer. kalo layan kite pon samela gn perangai dierang2 tu..' time kasih mak gn kate2 tu..
pengalaman ngeri 4thun lepas, byk mengajar aku sabar dan tabah dlm hadapi hari2 yang penuh dgn dugaan. merapatkan aku dgn sang MAHA PENCIPTA.. menjadikan aku lebih matang dan mampu berdiri dgn kaki sendiri.. aku tahu, setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnya dan yang terbaik untuk aku.. dan mungkin jugak, aku orang yang paling layak utuk diuji dengan ujian sebegitu. sentiasa berfikiran positif yer ayein.. INGAT, 2:216... dan Allah itu maha mengetahui sedangkan aku tidak.. jdi sentiasalh tabah n sabar hadapi hari2mu yer ayein..
walk ahead and never turn back. close your ears, open your heart and listen. Allah is there for you, ayein...

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~