ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

Saturday, June 25, 2011

kasihnya Ayah membawa kesYurGa

salam..
ketika sedang berREvision tuk exam Learning and the Learner next monday, tibe2 rase Rindu menjeNGAH diruang fikiran... Rindu... yer aku rindu.. rindu pada siapa ayein?? hurm.. ayein rindu pada semuA2.. tadi kol ayah, pastu saje jer ayein rengek2 ckp kat ayah nk makan tu, nak makan ni.. tnyer ayah macam2.. hehe.. pastu ayah ckp kan dh nak balik, 6ti blik kite beli la semua tu.. makanla puas2.. comel jer ayah kan? hehe ayein ckp, mane ader, lambt lagila ayah kaklong nak bLIk..sebulan lebih lgi.. (maaf ayah, kakloNg tk bgthu the exact trikh kaklong blik.. hehhe kaklong nk wat surprISE!!! ngeeEE~~ ) nak thu tak kalian?? ayah siap pesan, kalo nak blik bgthula awal2.. sebab ayah nak beli tiket nak g KL.. Nk ambik ayein kat airport.. ayah2. kaklong dh besarla, boleh blik sendiri.. tgok, ayah selalu igt kklongni kecik lgik.. ayah kklong dh umur 21 thun dh. dh boleh cri menantu kt ayah dh.. ahhaahaha kikikiki... ayah2.. comelkan ayah ayein..?? and sebab ni jugakla ayein tk bgthu ayah @ mak kalo ader benda2 pelik berlaku.. bukan ayein nak membelakangkan mereka, tp ayein TAKNAk dieraNG risau.. ayein tk suke tgk dierg sedih sbb ayein. ayein ni jenis susah nak sakit, tp skali sakit, masuk hospital terus... selalu jugak wat dierang tak tdor malam2 time duk hospital, terutamanya ayah. ayein igt lagik tahun lepas ayein masuk hospital, ayAh la orang yang satu2nya ada kat sebelah ayein. pagi2 lagik ayah dh dtg jenguk ayein kat hospital. terkejut jugakla, cmner ayah leh dtg pagi2 buta dari pasir mas k Hospital Kota Bharu tu sorang2.. biler ayein tnyer ayah dtg gn sape, ayah diam.. mata ayah merah jer.. ..ayein tnyer lagi, ayah dh makan..? ayah diam jugak.. terketar2 ayah time tu ayein tgok. kaklong thu ayah tak makan lagik kan sambil hulurkan roti yang kawan aku belikan semalam.. mule2 ayah tknak makan sebab tkut ayein lapar, tp biler ayein ckp ayein dh makan baru ayah makan. perlahan-lahan ayah suap roti tu. ayein tak snggup nk pandang ayah lame2. ya Allah.. sayu hati ayein ni .. dgn suara tersekat2, ayein marah ayah time tu. ayein ckp 'kenape ayah dtg, ayah duk jerla kat umah. kaklong boleh jaga diri. kaklong sihat jerla. kaklong tkde ape2 pon', kaklong kuatla. [ayah, kaklong mintak maaf, kaklong tkder niat pon nk ckp cmtu, tp kaklong sedih tgok ayah susah2 cmtu sebab kaklong] mase tu rase cm nak menitik air mate ni, tp ayein tahan. ayein tknak ayah tgok. ayein tknak wat ayah sedih...  sebabnyer kaklong sayang ayah sangat2.. ya Allah, terima kasih sebab kurniakan aku seorang bapa yang penyayang mcm ayah..
pelihara dia dalam jagaMu, ya Allah dan berikanlah aku peluang tuk membahagiakn mereka... amin..

2 comments:

  1. jgn lupa depa lam doa kita yein:)

    p/s:reminder utk dri sndri jgk:)

    ReplyDelete
  2. insya Allah na... :) same2la kite yer.. berusaha jadi anak yang solehah tuk mereka.. amin.. insya Allah.. :)

    ReplyDelete

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~