ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Thursday, June 2, 2011

behind the name

assalamualaikkum..
aik?? 2 entri dlam satu hari?? hehhe
ayein dh taknak emo2 dah... tak best langsong.. oh0hoh0... hah.. meh ayein nak mngarut sikit.. kadang2 orang confuse gn name ayein.. and instead of panggil AYEIN dierang panggil AIN.. hehe..dua2 pon name aku.. tpi kalo panggil ain, aku ase cm tak smpai ati nak ber'kasar'. and rase cam ayu pelik jer.. ngeh3..  they both sounds similar yet a bit different. name ayein tu di derived dari nama asal ZAIREEN bukan dari AINN...  dari sekolah rendah lagik kawan2 panggil aku YEN and melekat la smpai skarang.. dek sebab nama YEN tu selalu terkompius gn name laki, aku start introducekan name aku dgn AYEIN.  so.. as you all know, i'm AYEIN.. hah ckp pasal nama AINN, dulu mase darjah 3 ada interview jadi prefect sekolah.. so, biler keputusan kuar, cikgu taruk name kat notice board. and salah satu name yang ada kat situ adalah AINN. bukan aku la tu, kawan aku la tu kot kan..sebab name die NOR A'IN n kami panggil die ain.. camner gn aku?? sedih gakla name ZAiREen takder kat situ.. keciwa.. biaselahkan budak2.. klo jd prefect tu cm glamour dh,, hehehe.. then, biler ader meeting tuk bakal prefect tu, cikgu berkenaan tanyer maner ain?? biler kawan aku bangun, cikgu kate, haritu ain yang saya interview orng lain.. bukan yang ni.. [macam tulah lebih kurang dialog die.. aku pon tak sure sgt cmner plot ceriteni sbb kawan aku yang citer kat aku.. hehhe] bistu cikgu panggil saye AIn kenape?? kalo letak zaireen, kompem2 la saya tahu tu nama saye.. huhuhu...
hah, susahkan kalo ader konflk gn name..
time tadika lagila teruk.. mase tu, aku masuk pertandingn melukis.. and nak ditakdirkan haritu, aku JOHAN peringkat cawangan RAntAu panjang.. hoohoho time budak2 dulu active, hehe.. time announce pemenang tu.. die sebut.. ZURAINUN..  tunggu punyer tunggu, takder pon yang naik kat pentas tu.. lame die ulang. pastu biler sebut name sekolah, baru la tahu, ZURAiNUN tu aku.. wahhaa... jauh bebenor gn name asal aku.. cikgu kate, pemenang tu aku, tapi aku tak percaya sebab bukan name aku and aku taknak pi naik pentas tu.. pe lagik, cikgu paksela aku bgun and dgn cikgu2 sekali naik ambik adiah.. hheehhe.. time sekolah menengah sorang cikgu ni selalu panggil aku ZARIN ANN (fuyyoo0o0 glemor plik name tu, cm name artis.. hehhe)
ok dah2.. ayein tak larat dah nak berceloteh panjang2..
kalo nak bercerita pasal orang salah sebut nama ayein ni, panjang sgt! sampai ke esok tak abis.. hehe  so, better ayein stop dulu la neh? ngeee~~

p/s: ayein dah tak mau sedih2 lagik.. bab macam status skype pakcik: i just need to "think positive and i'll see the difference" !! hhoooyeah..
InSYA ALLAH, moga2 ALLAH permudahkan urusan dunia and akhirat kita.. Amin..

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~