ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Saturday, March 26, 2011

THe FeeLing mEEling me~~


assalamualaikum...
lame tak mengarang kat sini kan? =)
your day will surely come, <3  <3 <3
marriage...
hurm... sounds great..
lately, ramai jer member yang dah kawin.,.in fact, adik sendiri pon dah ade baby dah.. sonok2, suke2.. suke tgok eISHA yang comel tu..selalu kene buli gn ayie.. hehe tapi adesss!! dek selalu sgt gn berita kawin2ni, ttibe2 diri ni pon terasa nak ikut jejak langkah kawan2.. ngee~~
pe kene la gn cik ayein, melalut jer kejer kan? hu~~hurm, dulu kalo kakak aku sebut pasal sal kawin gn aku, cepat jer aku bangkang.. pantang sgt kalo aku dikaitkan gn perkataan kawin ni.. cepat jer aku *ambush* kenyataan die tu..ho0hoh0h0,
belum sempat die abiskan ayat die, aku dah tutup telinge smbil kelip2 mate pastu larik selamatkan diri.. hehe..
tkthula kenape aku tk berape nk suke gn mende2 ni.. bukan bermaksud aku ni tolak Sunnah @ tuntutan kawin tu tp entahla, rase rimas pelik jer kalo akak bukak topik tu.. maybe sebab.. TUuuuuUUUt kot aku fobia.. *tuuutt tu mksudnyer pe cik ayein oi?? hurm.. biarla rahsia..*
aritu aku ckp gn akak.. aku nak kawin. pastu die kate ,
"aikk??? ape yang buat aku ubah fikiranni? ader someone yang dh tembus tembok tu k?" aku pon tk thu knape tibe2 leh ader prasaan tu.. heehe... along tk thula kak..
nak kate ader calon, uisshh.. jgn harap ler.. takder nyer nak bercalon2.. hhiiiuhuh.. mungkin sajer kot gediX2 nak ckp topik tu..aish ayein ni.. uhm3... then aku ckp kat maksu aku- mama ayie.. die kate, suhla buah hati tu dtg pinang..
ayyak!! macam mane along nk suruh that so called buah ati dtg pinag su.. along sendiri pon tkthu sape.. hhohh0hoh0..
comel kan? ngee~~
pastu die ckp; carila matsaleh2 kat UK tu.. takkan takder sorang pon yang berkenan.. 6ti kalo kawin gn matsaleh, anok2 comel2.. adddesssSS! maksu2.. ade k patot? hahaha
nak thu tak aku reply pe? meh aku cer kat kalian..
aku reply camni: yang berkenan k su? peh ramai pelik yang berkenan.. takterhitung gn jari along ni su.. tamboh jari tgn gn kaki mksu pon belum tentu agi cukup.. tapi, masalahnyer, orang yang berkenan kat dierg, bukannyer dierng yang berkenan kat org ni ha.. pakcik tua pon tk pandang org, apetah lagi yang macho2 su.. die nak jeling pon pikir 14kali su.. eheheh kikikiieie, terus jer maksu aku gelak.. hahaha
tapikan.. kalo betul2 ader orng masuk pinag skarng cmner? "soalan ecah"
errr, krek3.. wow0ohohoh0ho.. (cam MUSTAHIL jer..)
kalo mende tu terjadi, perkara pertama aku buat adalah.. PENGSAN!!!!!! ehehe,, main2 bolehla kot kate nak kawin..
when it comes to reality.. i don't think i'll accept that..
huhu nak2 lagi, i don't even know who that guy is..kalo aku takkenal die tkper,.cos aku senag jer nak adapt, yang jadik masalah, kalo 'Die' yang tak kenal aku... huhuhu.. tak pasal2 'die' menangis taksudah.. menangis cos kene buli.. wahahhaa kuang3..
tapi tapi tapi tapi...... kalo yang datang pinang tu FAHRIN AHMAD, aku rele jer.. hahahha. la ni jugak, aku kawin. issy!! ayein3... kikiki.. (gelak2 comel smbil tutup mate gn tgn.. malu2 gitu! ohoooohoho)
boringkan ckp sal kawinni.. aku pon tak reti nak kupas cmner..
ape yang penting, kita kene tahu yang kahwin ni bukan mende main2...
kite kawin ni bukan tuk sehari dua jer n once kite kawin, tggungjawab yang kite galas tu pon dh berubah- lagi berat..
sebagai wanita, biler dh pegang title isteri, kite dah sepenuhnya tertakluk bawah tanggungjawab suami..bukan lagik pada mak ayah..
time usrah, kak Ros iaitu isteri doktor Azlisham selalu jer pesan suruh kami doa awal2 nk pasangan yang cmner..kalo tak exactly dapat yang kita hajati pon, insya Allah, sipi2 pon ade jugak...
lagipon,Allah tahu ape yang terbaik buat kita..
jum kita doa same2 yer kalian,
moga2 kita dikurniakan pendamping yang selayaknya.. dikurniakan pendamping yang mampu membawa kita kepadaNYA..=) amin...
'Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertakwa'. [Asy-syu'ara': 74]
sebelum aku undur diri... aku nak post video ni kat kalian..
sweet sgt.. suke~~~
wassalam...

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~