ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

Saturday, February 26, 2011

...parADoX...

asSalamualaikum....

pagi tadi ujan lebat sangat dekat PlyMouth ni... tp biler dah masuk area nak Kul  9 pagi, tiber2 matahari muler mnampakkan diri.. Alhamdulillah.. matahari tu menyinari KamPung pLymouth dgn sungguh Indah.. SubhanaLLah, cantik sgt biler aku bukak langsir trus jer sinaran tu menerpa masuk k dalam bilik ni,.. cantik~~ hari yang suram tibe2 berubah jadi cERia..inDAh seIndah PEnciPtanya YAng MAHA AGUng! Allahuakbar...AllaH mAHA BESAr...
namun...
it's parAdoXical to me when....... 
i enjoyed myself well watching the droplets falling down from the grey sky.. love to see the droplets touch the innocent earth.. tik tok tik tok tik tok... so calm...
tapi....
biler hari mula cerAh, aku plak yang Suram..
jadi suram biler....
in dis lovely and suNNy muNnie day i got to know the kinda shocking news.. in a split second, the shining sun seems to be hurricane to me... YA ALLAh.. TolonG~~`
hidup ni diibaratkan bagai roda...
tiber2 analogi ni datang menerjah fikiran yang bercelaru...
kadang2 kita kat atas... kadang2 kita kat bawah.... hurm... 
betul, ayein tahu tu..dan ayein jugak tahu ayien yang sekarang ni ayein tengah kat bawah.. 
ayein jugak sedar bahawa ini adalah salah satu Dugaan yang harus Ayein temPuh  dalam kamus Diari seorang aku.. yer.. dugaan buat ayein..
yOu have to face it in order to get yourself a step upward, ayein! ya Allah..... tolong aku....
kalo tadi aku tgok droplet tu jatoh dari langit sekarangni aku rase droplets2 tu plak mahu jatuh dari kelopak mateni...mahu jer mengalir laju tanpa henti... mahu jer ku lepaskan droplet tu pergi..mahu biarkan ia mencurah2 keluar dr takungan yang sudah penuh kapasitinya...
tp apakah itu yang TerBAik?? 
is it the one and  only best way that you have to solve it???  oh.. pathetic nyer ayein... cepat sungguh melatah, cepat sungguh mengalah cepat sungguh kau rebah!! cam tu k ayein?? mane kau yang dulu?? ayein yang tak pernah goyah dgn mAinan hidup! mane ayein yang tu?? mane?
Arggghhh!!! stoO00o0ppp it! don't ask me that Quest! i myself dun know either! i dun know, dun know!!!!~~~
ya Allah... TolOng... 
ayein, kenapa ni...? sabarla.. 
cube kau tgok td... hari yang mendung tibe2 cerah.. lam hujan tu pon burung2 sanggup jer redah terbang ke sana ke mari.. kau tak malu k gn burung2 tu?? burung tu lagik cekal dri kau.. lagik tabah dri kau.. tak malu??
kau sabar yer??
wahai diri... tolong jangan begini... tolong jgn jadi cmni.. wahai jiwa batinku, sila pujuk diri ini.. 
pujuklah diri ini untuk terus menerus dalam  keadaan yang sentiasa berlapang dada dgn ape jua keadaan...
mungkin, ia adalah yang terbaik untuk hidupku.. dan setiap sesuatu itu berlaku ada sebab musabbabnya.. AllAh knOWs BESt, ayein..!! 
YA ALLAh... kau LinDUNgiLAh keLUArgaKu dari sesuatu yang daPAt menjauhkan kami dariMU, Dri CINTAMU dari REDHAMU dan DarI SyuRgaMU.. wahai tuHAn yang ESA, WAhAi tuhan yang MAHA HAK lagi MAHA AGung pelihARAlah kami dalam jagaMU.. dekatkanlah kami pada jalan2 yang MEnujuMU, YA ALLAh....  amin~~~
----->   Doakan dAku.. Pujuk diriKu...<----------

1 comment:

  1. apa yg terjadi abu?
    moh le crite di sekaip klo sudi:)

    ReplyDelete

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~