ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Saturday, December 17, 2011

S>e>N>D>i>R>i

Sendiri..
sendirian aku dijendela menghirup angin salju yang dingin. termenung sepi memandang panorama selepas hujan yang sungguh indah. seindah penciptanya. SubhanaLLAh, kagum aku dgn kekuasaanNYA. Damai..tenang.. dan menyenangkan hati yang memandang. burung2 berkicauan kesana ke mari, berterbangan bebas diudara, menyelongkar segala rahsia angkasa tanpa sebarang halangan. mentari mula menyinar, sinarannya suram tapi mendamaikan, diserikan dengan 7 lengkuk jalur warna menghiasi dada langit yang bidang lagi gagah terbentang. dalam asyik melayan hati yang hanyut bersama panorama alam, tibe2 teringat akan persoalan yang dilontarkan oleh seorang sahabat. 'yeng, asal lame dah tk menulis?'  Gulp! aku terpana, tersedar and ter'realise' yang aku dah lame tak menulis.. dah lame tak berkarya. tertanya2 aku pada diri mane puisi2 itu? mane karya2 itu? ke mana menghilang..? idea2 itu seperti dilanda kemarau yang panjang, kering kontang. tanah tuk ku berkarya itu juga sudah gersang dek ketandusan idea. tiada lagi baja yang mampu menyuburkannya. semuanya lenyap, pupus dan layu..


wallahuallam..

p/s: karya Oh karya.. huhu

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~