ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

Sunday, December 18, 2011

reNyah lagi merenyahkan

asSamualaikum..
jam kat Uk sekarangni dah tunjuk angka 1 dan 8.. maksudnya.. sekarangni dah kul 1.40 pagi.. penatnye ase.. penat mengedit gambar..      nak  siapkan satu gambar tu lebih kurang LIMA jam lebih ayein mengadap laptop ni..ya Allah, lamenyer..LENGUH segala urat leher..ho0ho0 (cam org tua dah ayein ni.. ngeh3..) biasenya10 minit tk smpai, kli ni hah ambik kau,5 jam kau duk lyn sekeping gmbr.. hoho0
mahuk tk lame, nak cari software tuk tempel2 gmbar tu yang susah.. paint.net yang selalu diguna pakai tu lesap bile ayein format laptop 2/3 bulan yang lalu. bila install balik, window plak tak compatible gn software. mcm2 software dh download tp still lagik tkleh functioning gn elok. rase cm nk menyerah je.. tamau eh edit2 ni.. renyih, renyah, rumit and bagai2 lagi la.. mula2 tu fed up gaks gn laptop a.k.a kudin kesayangan ni.. macam2 ragam, tp selang beberapa minit, rase takpuas hati membuak2 selagi tkleh settlekan gmbar tu.. hurm.. setelah berhempas pulas gune adobe photoshop tu akhirnya,... taraaaa.... mempersembahkan.. jeng3...


[walaupon berserabut serabai gmbar tu, aku tk kisah dah.. hehe..nk tidor dah, malas nak ambik port lagi dah..ngantuuuuUp.. ho0hoh0 ;) ]


p/s: sOri yer kengkawan, tak menepati piawaian korang.. tak reti ekpon.. ho0ho0.. ^^





2 comments:

  1. waa..rajin nyer ayiennnn..jealous akak..akak x pandai n taknk pun blja edit.sebab malas..huhu

    ReplyDelete
  2. heee... tkdop keje kan kak.. esemen ade tknak sentuh duk mengarut n melalut jer rajin heeeheh,,^^

    ReplyDelete

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~