ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Thursday, December 30, 2010

bingkisan...



kepada [awak..]

------kalo adik saye, dh lame sy lempag!------
sungguh!!! aku bukan nak melatah... aku bukan emotional, aku bukan kejam atau seangkatan dengannya.. cume aku rase ' tolong la jgn terlibat gn mende2 cmni lagi....! cube la kau sedar wahai adik! tolongla dik, panjang lagi perjalanan kat depan tu.. sedarla please....!!' sape lagi along nk harapkan kalo bukan korang..
sungguh!!! perasaan aku sedih, takut hiba n berbagai2 biler 1st time aku tgok! ya ALLAh, kenape jd cmni....hurmm.. walaupon aku tak selayak mane tuk berckap, tp aku rase ak perlu tuk berkata2..

to be frank! aku dh boring! aku dh lalui banyak experience sal mende yang berkaitan tu! bermula gn mende2 kecik cm tu, tp lamer2 pelbagai rantaian masalah timbul..(cm spider web..) kalo bleh, aku dah tknak lagi mende2 cmtu singgah lam kamus kehidupan seorang aku mahupun kamus keluarga aku... PERITTT!!! itu jer yang mampu aku gambarkan biler mnde tu berlaku lam kamus idup aku..

---'mungkin environment tu yang paksa die jd cmtu" ----
btul! kalo dirujuk lam buku2 sociologi, persekitaran jugak mempengaruhi perkembangan individu.. tp kenape nk jadikan environment sbg satu alasan, kalo Allah dh mengurniakn kita akal dan hati tuk menilai?


----we cannot put the blame on him 100%-----
aku taknk blame sape2.. serius!  tp bg aku 95% perkara yang berlaku adalah dtg dri kerelaan kite sendiri.. yang lain2 hanyer function sbg catalyst jer.. semuanyer bergantung pada DIRI kita SENDiRi.. bergantung pada HAti, neraca segala perbuatan.. ya Allah... LIndungilah kami..
Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati2, tetapkan hati kami di atas jalan agamaMu. Wahai yang memalingkan hati2, palingkan hati kami ke arah mentaatiMu. Amin...
wahai adik! aku mungkin bukan seorang kakak yang baik tuk menegur atau menasihati mu...
tp, ketahuilah jauh disudut hati ini... aku mengharapkan sesuatu yang TERBAIK tuk kalian... sebagai seorang kakak, sungguh aku TAKSUKA adik2 ku jdi tak tentu hala... Allah lorongkan kita jalan yang lurus dengan petunjuk alquran dan addinNYA kenape kite still lagi mahu memilih jalan yang lain itu??  wallahuallam..

p/s: peringatan tuk diri sendiri...

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~