ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

Thursday, December 23, 2010

a moMent to ReMEmBEr!

      sungguh! it's HARD to say 'Good BYE'.. sejak malam semalam, hati ni asyik berdebar2! semua tak kene.. aku sendiri tak thu kenapa...i know something is going wrong.but the matter is, i just do not know what it is all about.. seYEs!!! something is going WRONG with myself! aku lapar, tp bila nak makan tekak ni tetibe menolak.. nk tidoq, tp kepale ni duk pusing2 Ligat..time mandi lak langsong tk rase pe2.. aku bimbang pasai assignment ke? (tp bukan k selalu wat keje last minute?) tp kali ni KAU kene wat DUA assignment cik AYEIN oi!! DUA! diulangi DUA!! ader paham??? (alah elex r.., balik kang leh pulun habis2..) Ayein2.., suke jer kau wat keje jadi berlambak2 kan? aku bimbang pasal pe ek? pasal travel nk g Sheffield pagi sok k?? (tp aku pergi ramai2..) Abis tu aku risau pasal pe??? pasal KAK mIRa, kAK ummU dan lain2 nk balik mESIA eh?? tol k aku risau?? ape aku nk risau, dierg blik k tanah air kot... kan? ARGGGH!!! aku risau pasai pe? what's the problem ayein???? what's wrong with yoU??? Entah! aku sendiri pon tak der jawapan! I have NO answer for that question! but, i still have a Story to share with...
      Harini aku tk thu kenape aku rase sayUUUUu sangat biler pandang Kak MiRa.. TOuching abis... ayien2.. harini, aku keep avoiding myself from her.. aku Avoidkan diri dr pandang die, kalo ckp pon aku tk pandang pon mate cm biase aku wat.. suare pon susah sgt nk kuar dri ank tekak ni.. i hate This situation! i do really need to force my voice to out of my throat! pathetic kan?? suare asyik tersekat2 jer time cakap (nasib akak tak perasan kot, ngee~~..) biler mate mula dh nk mencurahkan sePErigi air, aku cepat2 lari kuar.. tknk akak nampak aku nangis.. (aik? aku nangis k? taklah.. sebak jer, mata jer yang degil tk dengar kata.. aktif nk mengeluarkan hasil yakni air yang suci jernih tu) fuh.. makin nk dekat kul 11 p.m. makin berdebar2! seba serbi tak kene.. Ya ALLAH kuatkan aku!!  kuatkan diriku tuk meREDHAkan segala ketetapanMU, Ya ALLAH.. itu jer yang aku mampu- BERDOA...  walaupon dh berjanji '' i will never cry for this moment" but still aku break the promise.. laju jer tears tu kuar cm air terjun tatkala aku meleraikan pelukan TErakhir gn beliau.. kepada AKAK, thanks for the ukhwah! berukhwah kita kerana Allah.. berpisah kita pon kerna Allah.. oleh yang demikian, Ayein redha ketentuanNYa,..
walaupon dengan seribu satu kepayahan... seSungguhnya Dia lebih Mengetahui akan segala sesuatu..
'......tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.' (2 : 216)

 kenangan Itu sangat INDAH bagi KAMI...





 

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~