ASSaLAmUAiKuMM.....

salam ukhuwah dihulur mendahului diriku...
ahlan wasahlan ya sahabat....
pelabuhan sauh tintaku di laman ini membawa seribu satu makna yang mendalam bagi hidup ku..
memberi sejuta satu erti dalam perjalananku menujuNya..
pencarian sebutir permata hitam di dasar laut keimanan akan ku teruskan,... walau ape pon yang akan aku tempuhi... akanku gigihkan jua demi cintaMu..... insyallah..

=.=

Wednesday, September 9, 2009

HaRi iNi..

Acap kali aku terbabas, 
terbabas dan tergelincir 
dari landasan prinsip
sebagaimana yang telah dipersetujui
dalam undang2 kehidupan seorang aku..
sering kali aku gagal..
dan hari ini aku gagal lagi..
gagal dalam melawan emosi!
terlalu cepat melatah..
terlalu cepat tersentuh...
walhal...
perkara itu penting, perlu
dan patut untuk hadir dalam
diari kehidupan sebagai seorang aku..
teguran itu...
mampu mematangkan aku...
teguran itu...
boleh memperbaiki diri aku.
malah..
teguran itu juga,
demi kebaikan aku dan yang lain,
demi kebaikan bersama...
tapi..
mengapa aku sendiri yang terlalu payah 
untuk memahaminya..
terlalu sukar untuk mengerti, 
makna disebalik teguran itu...
sebelum....
aku tersentuh 
dan terjelepuk
di tangga kehibaan.....

No comments:

Post a Comment

salam terima kasIh..

...TERiMA Kasih diHUlurkaN keRAna Sudi menJEngukkan Diri DiLAman SeSaWAng yang BersaWang INi...
Lots of Love..
~~ayein~~